Äntligen, köpte pappa rätt flingor

Äntligen, köpte pappa rätt flingor! Han köpte frukt flingor igår, och dem innehåller 50kcl mer än dem andra som är godare t.o.m...? när jag sa att dem innehåll 50kcl mer så suckade han djupt, som om han ens bryr sig...? men han borde veta att jag är den nyttiga varianten!

Här får ni lite tips vad ni kan byta ut.
Ska du äta ute?
Ta en sallad. Tänk bort dressingen, den tillhör liksom inte.

Ska du ha fredagsmys?
Morötter & dipp är ett bra alternativ. Annars har vi vindruvor, men tänk att vindruvor är inte nyttigt i för stor mängd. Fruktsallad, det är både nyttigt och gott, dessutom får du i dig vitaminer som är riktigt bra när man försöker gå ner i vikt.

Ska du på fest?
Säg att du mår illa eller inte sugen. Tar du lite, kanske du tänker: ''När jag väl har ätit'' och sedan tar du 100 godisbitar till, illa!


När du är sugen på godsaker.
Ta ett glas vatten och en frukt. Eller blanda ägg & socker (0,5dl) vispa och drick. Det minskar sötsuget.

Har du några tips du vill dela med dig? maila antingen [email protected] eller så skriver du en kommentar! Det uppskattas verkligen!
Hörni, börja kommentera! En blogg är roligare med kommentarer, och jag svarar på alla! Jag ser att ni läser, ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0